Založ si blog

Krátke príbehy zo života cukrovkára #2

Je tomu nejaký ten rok, čo do kaviarní a reštaurácií zavítala hipster móda. Suroviny fresh a bio, jedlá raw. Všetko zdravé, ekologicky pestované, bez pesticídov a týrania zvierat. Spoločnosť sa stala domnele uvedomelá, každému záleží čo má na tanieri. Ja som ako väčšina tomuto novému prúdu, šíriacemu sa ako mor po bratislavských uliciach, fandila. Čo môže byť lepšie ako pocit, že to čo ješ je pravdivé, a v procese výroby nik netrpel – či už sa jedná o pobehujúce kura (ktoré malo aspoň ten rok pohodový život), dojnú kravu, alebo roľníka zberajúceho úrodu na svojom políčku. Žiadny fake, čistá spravodlivosť na tanieri! Priam povnášajúci pocit. Hoci sa ako diabetik nezvyknem stravovať vonku (keďže pojem ,,nízkosacharidová diéta” nie je vo všeobecnosti veľmi známy) nová vlna ,,hipster jedál” mi dodávala nádej. Zhliadnúc ponuku v nejednej kaviarni či reštaurácii sa ma však náhle zmocnilo sklamanie. To, že nejem múku (a teda všetky nátierky, bagety a sendviče sú pre mňa tabu) na to som si už zvykla. Ale fakt, že si nemôžem objednať ani šalát – ktorý v základe neobsahuje žiadne sacharidy (a teda je pre mňa Svätý grál v dimenziách jedla) – to ma skutočne sklamalo. V mojej obľúbenej zelenine, ktorú som si bez výčitiek mohla dopriať prakticky kedykoľvek, sa ako malé parazity zjavili nové ingediencie zvané kus kus, brusnicová omáčka, pečená repa, kešu omáčka, med, hrozienka či ananás (odkedy sa do šalátov strká ovocie?). V tej chvíli sa moja beztrestná stránka v jedálnom lístku náhle rozplynula. Rovnako ma pobavilo aj odporúčanie čašníčky, nech predsa vyskúšam raw koláčik. Drahí priatelia, raw koláč je v mojich očiach to isté ako kinder bueno. Špaldová múka to isté ako pšeničná, kus kus to isté ako zemiak a ovocie to isté ako cukor. Pri cukrovke platí jednoduchá rovnica, sacharid = sacharid, možno sa jedno vstrebá rýchlejšie ako druhé, ale z praktických skúseností môžem povedať, že rozdiel je minimálny. Takže ďakujem hipster móda, už neprosím. A dúfam, že sa raz v blízkej budúcnosti vráti do ponuky stará známa klasika. Klasika ako šalát bez ovocia či medového dresingu, prosto nudné jedlo, bez žiadneho prekvapenia na záver.

A dovtedy želám všetkým dobrú chuť, nech už jete čokoľvek.

Krátke príbehy zo života cukrovkára #1 festival

16.08.2016

,,Išiel by som sa najesť” povie kamarát a užívajúc si festivalovú náladu vydá sa k najbližším stánkom. Dilema je jasná – kebab alebo plnený lagoš? Kým jeho hlava hľadá víťaza, tá moja kalkuluje. O 2 ráno mi ten večerný inzulín už asi pôsobiť nebude, mohla by som spraviť ,,príležitostnú” výnimku (a že tým príležitostí sa nazbiera veľa) a [...]

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3552x
Priemerná čítanosť článkov: 1776x

Autor blogu

Kategórie

Archív